Yanick az alábbi videóban a Scott klasszikus kerékpárszállító táskáját használja, ami elnyűhetetlen anyagból készül, ugyanakkor sokkal könnyebb, mint a bármilyen mechanikai behatással szemben védelmet nyújtó műanyag keménytokok:
Magyarul: Készíts elő mindent, amire szükséged lesz, szerszámokat, keréktáskákat, a kerékpárszállító táskát. Szereld ki a pedálokat, vedd ki a kerekeket. Csavard vissza a tengelyeket, érdemes használni speciális távtartót is, ami megakadályozza, hogy a hátsó háromszög összeroppanjon. Tárcsaféknél is fontos, hogy tegyünk a fékbetétek közé műanyag távtartókat, így ha véletlenül benyomjuk (vagy benyomódik) a fékkart, akkor sem kell utólag szétfeszíteni a fékbetéteket.
Szereljük le a hátsó váltót (a papucsot hagyjuk fent, az is védi kicsit a vázat), a csavarokat fogjuk össze egy kábelkötegelővel. A váltót bugyoláljuk be egy nagyobb ronggyal, ami nem csak véd, hanem majd összerakásnál le is törölgethetjük vele a bringát. Ducktape-pel rögzítsük a váltót a láncvillák közé, ahol védve lesz. Következő lépésként a hajtókarra és a lánctányérra tegyünk védelem gyanánt egy darab habszivacsot és rögzítsük is azt kábelkötegelővel.
Vegyük le a kormányt a kormányszárral együtt, a helyére pedig tegyünk egy távtartót és így húzzuk meg. Ha így teszünk nem fognak a csapágyazás elemei elmozdulni egymáson, ezzel védjük a villát is. A kormányt tegyük be egy keréktáskába, amit húzzunk is be, ez nagyon jó plusz védelem. Következő lépésként tegyünk be a bringát a bringás zsákba, amit a nagyobb védelem kedvéért kibélelhetünk még kartonokkal. A nyerget és a nyeregszárat is vegyünk ki, ezeket szintén egy nagyobb ronggyal érdemes bebugyolálni. Rakjuk olyan helyre, ahol nem fog elmozdulni, és tegyünk ugyanígy a pedálokkal is, amit előzőleg helyezzünk egy kartondobozba.
Rakjuk a kerekeket is a táskába, de előzőleg engedjünk ki levegőt (ne túl sokat, hogy a tubeless gumik maradjanak fent a felnin), helyezzük be keréktáskába, majd ezek után a bringazsákba. Érdemes fent hagyni a féktárcsákat, amik extra védelmet adnak a küllőknek. Miután beraktuk a kerekeket is, ha marad hely, ide tehetjük az extra kerékszettet, bukót, szerszámokat, masszázshengert, egyebeket is. Mielőtt elindulnánk vele a reptérre, mindenképpen mérjük meg, ne a check in-nél derüljön ki, hogy túlsúlyos.
Amit még hozzátennénk a videóhoz: Érdemes törekedni rá, hogy a komplett csomag minél könnyebb legyen, mert mi is és a reptéri dolgozók is könnyebben tudják kezelni. Utóbbiak elképesztően durva módon tudnak néha bánni ezekkel az értékes csomagokkal, hiába van ráírva, hogy törékeny, jobb megelőzni a bajt. Ha extra védelemről szeretnénk gondoskodni, érdemes könnyű, kartonpapír alapú idomokat behelyezni, ha például bútort vásárolunk, tegyük el ezeket, de jó szolgálatot tehetnek üres vizespalackok is az extra védelemhez.
A videóban is szereplő – úgynevezett „soft” tokokat mindenképpen érdemes mondjuk egy kisebbfajta bringadobozzal kibélelni. Ilyet kérhetünk bármelyik bringaboltban, és nem kell szöszmötölnünk nagy kartonpapírok méretre vágásával. Kartonpapírt érdemes tenni a kerekek és a váz közé is, nemcsak külső rétegként. Figyeljünk arra is, hogy a táskába bekerülő extra cuccok ne mozoghassanak össze-vissza a csomagban.
Jó utat kívánunk (a bringádnak is)!
Hogyan csomagolja be a kerékpárt egy profi?
A téli időszakban érdemes edzőtáborba utazni, ilyenkor sokak számára kihívás, hogyan készítsék fel a bringát a sokszor viszontagságos repülésre. Yanick, a világbajnok Nino Schurter szerelője most ehhez ad forintos tippeket.