Korábban egyértelmű volt, hogy egy új kerékpár építése új alkatrészekből "teliáron" akár a duplájába is kerülhet, mint egy gyárilag specifikált komplett bringa. Az elmúlt években kialakult árak azonban - különösen a felső közép és a top kategóriában - azt mutatják, hogy a gyártók egyre vastagabban írnak az árcédulákra az alkatrész beszállítókhoz képest. Néha már indokolatlanul túláraznak topmodelleket, műszaki tartalomtól függetlenül 15-17 000 euróba kerül a legjobb országúti, mountain bike vagy e-bike is a kínálatban. Sajnos erre a változásra a kiskereskedéseknek nincs sok ráhatása, viszont észre kell venni valamit: Ha már hajlandó vagy sok pénzt kiadni egy bringáért, azt megteheted akár úgy is, hogy választasz egy vázszettet és pont olyan alkatrészekkel öltözteted fel, amilyenekkel szeretnéd. Árban körülbelül ott fogsz tartani, mint egy gyári csúcsmodellnél, a komplett bringa viszont maradéktalanul rád lesz szabva.
Ehhez a K2 Bike Shop-ban most minden segítséget megkapsz, ugyanis tekintélyes készlettel rendelkezünk felső kategóriás Shimano és SRAM alkatrészekből, elektronikus váltórendszerekből, újabb típusú, szélesebb felnis UST kerékkszettekből (DT Swiss, Newmen, Syncros, Mavic márkákból), hatalmas gumiválasztékot találsz, illetve egyéb kiegészítőkre, a pilótafülkét és a nyerget tekintve is sok opciót kínálunk. Természetesen nem csak egy új bringa építésében érdemes gondolkozni, mint őszi-téli projekt, hanem sok örömet szerezhetsz magadnak egy upgrade-del is , például felszerelheted kedvenc bringádat új, sebészi pontossággal és villámgyorsan működő AXS, vagy Di2 váltórendszerrel, illetve megtapasztalhatod, milyen az új, széles gumikra optimalizált tubeless kerékszettekkel haladni (gyorsabb és kényelmesebb).
Az ősz pedig ebből a szempontból is különleges évszak, hiszen kevésbé terhelt a szerviz, hamarabb tudjuk teljesíteni a feladatokat, bátran kereshetsz minket különleges projektekkel is!
Kerékpár átépítés, az álombringád összeszerelése az átmeneti évszakban
Elszálltak a kerékpár árak, mégis valami újra vágysz? Jó hír: az átépítés és az új bringa építés nem egyértelműen bukó, mint régen...