Mi újat hoz a 2.53.8-as verzió?
A frissítés lényege, hogy finomhangolja a Cassette Mapping algoritmus időzítését, különösen akkor, ha három vagy több fokozatot váltasz egymás után. Az új verzió lerövidíti azokat az átmeneti időket, amelyek a váltómű mozgatása és a lánc pozícióváltása között vannak. Emellett a SRAM állítása szerint a firmware jobban illeszkedik a kazetta forgási sebességéhez menet közben, hogy ne legyenek felesleges késleltetések. Eredményként az egyszerre történő többfokozatú váltások (MultiShift) most gyorsabbak, gördülékenyebbek lesznek, miközben a váltás alatti teljesítmény stabilitása megmarad.
Mely rendszerekre érhető el?
A firmware az Eagle Transmission (T-Type) váltórendszerekhez készült, beleértve az XX SL, XX, XO és GX AXS modelleket. Azok számára, akik még nem frissítettek szeptember óta, most érdemes ránézni – hiszen a SRAM szerint ez az egyik leglátványosabb szoftveres előrelépés az AXS bevezetése óta.
Hogyan frissítheted?
Nyisd meg az SRAM AXS mobilalkalmazást, csatlakoztasd az eszközeidet Bluetooth-on keresztül, és kövesd a frissítési utasításokat. A folyamat néhány perc alatt lezajlik – és máris élvezheted a gyorsabb, precízebb váltásokat.
Ha van Eagle AXS Transmission rendszered, mindenképp érdemes frissíteni — ha másért nem, legalább azért, hogy kipróbáld, érezhető-e nálad is a gyorsabb reagálás.
Ha már a gyorsabb váltásnál tartunk: úgy tűnik, a SRAM dolgozik olyan hardveren, amely egy nap akár megduplázhatja a váltás sebességét, a félszemes lánc használatának köszönhetően. Erről a Velo cikkében olvashattok.