Bemutatjuk az új Scott Spark RC-t, amivel Schurter vb-t nyert

Bemutatjuk az új Scott Spark RC-t, amivel Schurter vb-t nyert
A mountain bike XCO szakág aktív legendája Val di Sole-ban bebizonyította, hogy még mindig uralja a sportágat.

Nino Schurter nagy csatában szerezte meg a vb-aranyat, amihez a vadonatúj fejlesztésű Scott Spark RC is hozzásegítette.

Nehéz feladat lett volna tökéletesíteni az elmúlt 5 év legsikeresebb XCO össztelós mountain bike-ját, ezért az új Spark fejlesztésénél nem is ezt az utat választották a Scott mérnökei. Egy teljesen új koncepció szerint tervezték a 2022-es Scott Spark-ot, amelynél csak a cross-country-ra jól bevált egy forgáspontos felfüggesztést tartották meg.


Minden más szempontból megújult az integráció jegyében fejlesztett Spark RC, amit a folyamatosan egyre nehezebb XCO-pályákra hangoltak. Elöl-hátul 120 mm-re nőtt a rugóút, miközben csak pár grammal nőtt a komplett vázszett tömege. Ennél is nagyobb változás, hogy a rugóstagot a vázon belül helyezték el.

Mivel a karbonszövetek és a megmunkálás terén már gyakorlatilag "űrtechnológiával" dolgoznak a kerékpáriparban, könnyű (120 mm rugóúttal, taggal együtt 1870 gramm a vázszett) és megbízható konstrukciót sikerült így kialakítani, aminek több előnye is van:
- a rugóstag védve van az időjárás viszontagságaitól, illetve a karcolódásokkal, bármivel szemben
- merevebb lett az egész felfüggesztés, különösen az elcsavarodás szempontjából
- adta magát a nagyobb átmérőjű csapágyak alkalmazása, ami szintén jó hatással van a konstrukció merevségére és a csapágyak várható élettartama is nagyobb.

A hátrányok között először mindenki arra gondol, hogy nehezebben hozzáférhető, szerelhető, szerelhető a rugóstag. Nos, ez nem így van, a legtöbb fórumon is alátámasztják, hogy a könnyedén eltávolítható fedőlapnak és a SAG-check nyílásnak köszönhetően minden olyan könnyen elvégezhető, mint a hagyományos elrendezésnél. Tény, hogy mivel alul van a fedőlap, célszerű állványra tenni a kerékpárt a beállításokhoz.
Az integráció nem állt meg a rugóstagnál, hiszen a Syncross Fraser IC SL karbonkormány-stucni kombót is úgy alakították ki, hogy a fékkábelek a stucni alsó részén futnak össze és a homlokcsövön keresztül a vázba. Így nincs a homlokcső mögött furat a vázon. A fékkábel csak közvetlenül a hátsó féknyeregnél bukkan elő. A teleszkópokat lezáró TwinLoc kábeleket is sikerült eltűntetni, ráadásul a rugóstag elhelyezéséből adódóan ennek még egyszerűbb az elvezetése, mint a korábbi modellen.

A kerékpár felszereltsége a Nino Schurter által használt bringán nyilván a lehető legjobb, de természetesen többféle specifikációval is elérhető lesz a bringa. Jó hír kedves vásárlóinknak, hogy a K2 Shop-ba 3 tesztkerékpár érkezik majd, tehát ki is lehet próbálni a Scott Spark RC-ket. Természetesen lesz kicsit "játékosabb" Spark is a trail-ekre, 130 mm rugóúttal, szintén többféle specifikációval.

Információk:
Rólunk:
1036 Budapest Pacsirtamező u.16.
H-K-Sze:10-19h Cs-P:10-19:30h Szo:10-17h V:10-14h
k2[a]k2shop.hu
Az oldal sütiket használ. Az oldal harmadik féltől származó szoftvereket is használ