100 Nm-es frissítés a Performance Line CX Gen5 motorhoz
2025 nyarától a Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül elérhető szoftverfrissítés lehetővé teszi a Performance Line CX "Gen5" (BDU38) motorok számára, hogy a korábbi 85 Nm helyett 100 Nm nyomatékot és 750 W csúcsteljesítményt nyújtsanak, akár 400%-os támogatással. Különösen terepen, meredek emelkedőkön vagy technikás szakaszokon érződik majd meg az extra erő.
Ez a frissítés kizárólag a "Gen5" motorokra vonatkozik; a korábbi Gen4 (BDU37) modellek nem kompatibilisek. A motor típusát a Bosch eBike Flow alkalmazásban, az eBike Pass menüpont alatt, a 'Drive unit' részben található alkatrészszám alapján ellenőrizhetjük.
Fontos megjegyezni, hogy a megnövelt teljesítmény fokozott terhelést jelent a hajtáslánc alkatrészeire, mint például a láncra, lánckerékre és kazettára, ami hosszú távon fokozott kopáshoz és magasabb karbantartási költségekhez vezethet. Emellett a nagyobb teljesítmény csökkentheti a hatótávolságot, mivel a motor több energiát fogyaszt.
Performance Line CX Race: új versenymotor
A Bosch bemutatta az új Performance Line CX Race motort, amely a BDU38 platformra épül, és 100 Nm nyomatékot, 750 W csúcsteljesítményt, valamint 400%-os támogatást kínál. A motor könnyű, porfestett magnézium házzal, titán hajtókar tengellyel és kerámia csapágyakkal rendelkezik, súlya mindössze 2,7 kg.
A CX Race motor exkluzív "Race" üzemmódot kínál, amely azonnali, teljes teljesítményt biztosít késleltetés nélkül. Az "Extended Boost" funkció lehetővé teszi a nehéz emelkedők leküzdését még a pedálozás befejezése után is. A motor továbbá hatdimenziós érzékelőrendszerrel rendelkezik, amely valós időben elemzi a pedálerőt, a terepviszonyokat és a kerékpár orientációját.
Új eMTB+ üzemmód a CX és CX Race motorokhoz
Az új üzemmód az "Extended Boost" funkcióval és a beépített "Dynamic Control" rendszerrel rendelkezik, amely a terepviszonyokhoz igazítja a teljesítmény leadását.
A beépített „Dynamic Control” funkciónak köszönhetően eMTB+ és Turbo módban is teljes irányítás mellett tekerhetsz – akkor is, ha megnövekedtek a teljesítményértékeid. Meredek, rázós szakaszokon kiemelkedő hajtóerőt biztosít, laza vagy nedves talajon pedig szinte úgy működik, mint egy kipörgésgátló. Ha a terep és a bringázási stílusod dinamikusan változik, a szenzorok ezt felismerik, és a szoftver intelligensen kompenzál – így megmarad a dinamika, a hajtás egysége pedig magabiztos és élénk marad, ugyanakkor teljesen irányítható. Ez lehetővé teszi, hogy simán vedd az igazán technikás szakaszokat is.
A „Dynamic Control” a beépített szenzorokkal működik optimálisan – nem igényel külön kábelezést, szenzorokat vagy jeladót a hátsó háromszögre vagy a hátsó kerékre. A funkció kizárólag a Performance Line CX (BDU384Y) és a Performance Line CX-R motorral érhető el.
Kiox 400C: új kijelző a felsőcsőben
A Bosch bemutatta az új Kiox 400C kijelzőt, amely a felső csőbe integrálható, így stabilan a helyén marad, és ideálisan védve van az ütődésektől és rázkódásoktól. A dinamikus kijelző mindig a pillanatnyi helyzethez legjobban illeszkedő adatokat jeleníti meg automatikusan, így nem kell manuálisan váltogatni a nézetek között. Emelkedőn haladsz? Megjelenik a leadott teljesítményed, a pedálfordulatszámod és a leküzdött szintkülönbség. Lefelé gurulsz? A sebességedet mutatja jól láthatóan. Egy USB-C porton keresztül útközben is tölthetsz eszközöket, a kijelző pedig lenyűgöző, akár 1000 cd/m² fényerőre is képes, amit automatikusan a környezeti fényviszonyokhoz igazít. Emellett a kijelző az eBike Flow applikációban testreszabható, menet közben pedig a már jól megszokott Mini Remote-al is vezérelhető.
Frissítések az eBike ABS Pro rendszerhez
Az ABS Pro gyors, sportos lejtmenetekhez és intenzív fékezéshez lett tervezve – ideális a kihívásokat kereső e-bike-osok számára. Használhatod a megszokott fékezési technikádat, miközben érezni fogod, ahogy a rendszer növeli a stabilitást. A fékezés pillanatában az ABS Pro azonnal és precízen szabályozza a fékerőt – az első fékezés után pedig észrevétlenül háttérbe húzódik, átadva a kontrollt neked.
Az optimalizált szoftvernek köszönhetően az eBike ABS rendszerek a fékteljesítményt még precízebben szabályozzák. Az új szoftverfrissítés pontosabb fékezést és rövidebb fékutat biztosít, az új szenzor pedig még letisztultabb megjelenést tesz lehetővé.
M+ mód az automatikus váltás jobb irányításához
Ez a mód ötvözi a manuális és automatikus váltást, lehetővé téve a kerékpárosok számára, hogy teljes irányítást tartsanak fenn a pedálozás során. Az M+ funkció egy extra automatizálási szinttel egészíti ki az eShift rendszert manuális tekerés közben.
Miközben pedálozás közben továbbra is te váltasz sebességet, gurulás során a rendszer átveszi az irányítást – automatikusan kiválasztja az optimális fokozatot arra az esetre, amikor újra elkezdesz pedálozni. Ezáltal teljes manuális irányítást kapsz, amikor arra van szükséged, és okos támogatást, amikor nincs. Az M+ csökkenti a ráfordított energiát, és gondoskodik róla, hogy mindig a megfelelő fokozatban tekerj. Az újdonság 2025 őszétől lesz elérhető OTA (over-the-air) frissítésként az eBike Flow alkalmazáson keresztül, a TRP E.A.S.I. A12 rendszerekhez.