Például a németországi Heubach-ban is a hardtail-t választotta Schurter a gyors pályára, kiegészítve egy dropper post-tal, amit már egyre többen alkalmaznak a mountain bike XCO versenyzők a technikás lejtmenetek miatt. Főleg az ugrásoknál és a nagyon meredek lejtőkön segít a gombnyomásra leereszthető nyereg, így sokkal könnyebb alacsonyan hátra helyezni a testsúlyt.
A merevfarú Scott Scale RC-nek önmagában a tömege is különlegesség, hiszen kategóriájában az egyik legkönnyebb vázról beszélünk, nem véletlen, hogy súlyrekorder bringa is épült erre a vázra. M-es méretben mindösszesen 879 grammot nyom és a legkönnyebb kereskedelmi forgalomban kapható Scale RC SL változat mindössze 8,7 kg tömegű!
A legdrágább HMX karbonból készülő Scale RC váza kifejezetten egytányéros rendszerekhez készült boost szabvánnyal, de az elektromos vezeték nélküli SRAM eTap váltó miatt még eggyel kevesebb kábellel számolhatunk, bőven marad hely a kormányról vezérelhető állítható nyeregcső vezetékének. Hogy a mountain bike-okra tervezett SRAM elektromos váltó mikor kerül kereskedelmi forgalomba, arról nincs információ egyelőre, de győzelmeket már sikerült szereznie Schurternek az új rendszerrel!
Nem csak az elektromos váltó miatt különleges a világbajnok merevfarú Scott Scale-je
A szezon első versenyein rendre az össztelós Scott Spark -on tekert a világ- és olimpiai bajnok Nino Schurter, de az utóbbi hetekben elővette a merevfarú versenygépét, a Scott Scale-t is, ami szintén megér egy misét...