A teljes folyamatot bemutató videó (korábbi részek a kapcsolódó cikkek között):
A középrész beszerelésével kezdjük, mindig használj karbonzsírt a Press Fit rendszereknél (a középcsapágy közvetlenül a vázba illeszkedik), hogy megelőzd a recsegő hangok kialakulását. A betekerős csapágycsészékre hagyományos zsírt kenj! Kend be vízálló zsírral a csapágyak felületét, majd csúsztasd a helyére a hajtókart. Szorítsd meg a karokat a megfelelő helyzetben, és győződj meg róla, hogy zavartalanul forognak. Hajtsd be a menetet bezsírozva a pedálokat, amikhez használj alátéteket is.
Szereld fel a váltókat és ellenőrizd a pontos helyzetüket! Állítsd be az alsó és felső határértékeket a fogaskoszorúnak megfelelően! Ha SRAM Eagle 12 sebességes rendszered van, használd a hozzá tartozó sablont hogy beállítsd a távolságot a legkisebb és a legnagyobb lánckerék között. Szereld össze a láncot, leellenőrizve, hogy nincs-e szoruló láncszem!
A bowdeneknél ügyelj rá, hogy a bowdenházak és kupakok szorosan legyenek rögzítve és pontosan illeszkedjenek. Ezután kapcsold végig a teljes váltási tartományt, különösen figyelj rá, hogy a lánc ne tudjon leesni a legkisebb, vagy a legnagyobb lánckerék mögé se!
Fotók: Jochen Haar
Tippek a világbajnok szerelőjétől: A hajtás beállítása
A Scott Spark össztelós monti összeszerelését bemutató sorozatunk 6. részében a világbajnok Nino Schurter szerelője, Yanick a hajtás beállításához ad tanácsokat.