A teljes folyamatot bemutató videó (korábbi részek a kapcsolódó cikkek között):
Ahhoz, hogy a váltó- és fékkarokat pontosan a megfelelő pozícióba állítsuk, először be kell szerelni a kerekeket, hiszen az állványról levéve tudjuk igazán jól kézhez állítani őket. a kerekekkel nincs sok kérdés, fel kell tenni a gumikat, féktárcsákat és a fogaskoszorút. Amikor betesszük a kerekeket a bringába, figyeljünk, hogy pontosan a helyükön (középen) legyenek.
Vegyük le a bringát az állványról és a kormányt pontosan a megfelelő szögbe beállítva húzzuk meg a stucni, majd a kormány csavarjait. Ezután jönnek a fékkarok. Ha nem tudod biztosan, milyen szögben szereted használni őket, nézd meg az alkarod természetes szögét, amikor a bringán ülsz, és legyenek a fékkarok párhuzamosak velük. Húzd meg a csavarokat, ha nincs ráírva a nyomaték, legyen 5 Nm.
Ezután vágjuk méretre a kábeleket, semmiképpen se előbb, mert különben nem fogják kiadni az ideális hosszúságot. A kábelek vezetésénél alapszabály, hogy az első fék vezetékét felül, a többi kábeltől függetlenül kell vezetni (ne keresztezzék más kábelek). Érdemes a villaszár belső oldalán vezetni, hogy a traileken semmi ne okozzon kárt benne.
A Scott bringákon a TwinLoc karok is nehezítik kicsit a helyzetet, sűrűvé téve a kábelrengeteget, oda kell figyelni az optimális elvezetésre. Miközben bekötjük a kábeleket, érdemes mindig megforgatni a kormányt, hogy nem akadályozzák-e a mozgását.
Megjegyzés: A kábelek szerelése (főleg a hidraulikus kábelek légtelenítése) nem egyszerű feladat, nem érdemes vele amatőr bringásként próbálkozni, mindenképpen bízzuk inkább szakszervizre a munkát!
Fotók: Jochen Haar
Tippek a világbajnok szerelőjétől: szabjuk testre a kezelőszerveket!
A bringás szezon beköszöntével folytatjuk sorozatunkat amelyben az olimpiai- és világbajnok Nino Schurter szerelője, Yanick mutatja meg, hogyan építi össze a nulláról az össztelós Scott Spark XC/maraton versenygépet. Most bekötésre kerülnek a kábelek is.