Bár a világbajnok Nino Schurter már tavaly óta teszteli a SRAM vezeték nélküli váltását, a hegyikerékpárokra való elektromos rendszert, az új Eagle AXS-t csak az idei esztendő elején mutatták be. Mondhatni méregdrága, de még mindig kevesebbe kerül, mint a konkurens Shimano XTR Di2, a wireless konstrukció pedig hegyikerékpáron kétségkívül hasznos. Gyors, pontos, legyen felhőszakadás, sár, extrém körülmények, nincs eltömődés, nincsenek kábelek, vezetékek, melyek meghibásodhatnak.
Szemben a vezetékes elektromos rendszerekkel nem tud beakadni semmibe a drót, egyszerűbb a szerelés, karbantartás, kerékpár szétszedése, szállítása. Bukáskor egyébként az Overload Clutch funkciónak köszönhetően el tud mozdulni a váltó a motor sérülése nélkül, így nem fog többszázezer forintos kár keletkezni még akkor sem, ha mondjuk a szél eldönti a bringát a fagyizó kerítésének támasztva.
Az akkumulátor közvetlenül a váltóhoz kapcsolódik, és ha lemerülne (egyébként kb. 25 üzemóra kapacitást ír a gyártó egy feltöltéssel), még mindig cserélhetjük az AXS rendszerhez tartozó Reverb dropper post aksijával. A nyeregcső 10 cm-t mozog, ha valakinek SRAM Eagle AXS szettel szerelt fullyja van, már csak a „tartalék” akkumulátor miatt is érdemes beszerezni.
Nino Schurter esetében a profi szervizháttérrel nyilván nem áll fenn a lemerülés kockázata, a Cape Epic-en használt bringára – az XCO világkupákkal ellentétben – mégis beszerelték a droppert. Nem mintha ne tudná megoldani a lejtőket kihúzott nyeregszárral is, de itt legalább mard idő „kényelembe helyezni magát” a lejtmenetekben. A Reverb AXS egyébként a kormány bal oldaláról, egy nyomógombbal vezérelhető.
Az AXS további kényelmi funkciói közé tartozik például az opcionális „sprinter” váltógomb, ami a fő „váltókar” mellett tulajdonképpen bárhová felszerelhető – ahogy a mellékelt kép is mutatja. Az AXS rendszerhez egy – a konkurens Shimanónál egyszerűbb – bloototh-os App is tartozik a beállításokhoz, amihez kapcsolódhat guminyomás ellenőrző szenzor, vagy a Quark wattmérő. Az utóbbi műszerrel ellátott hajtókarra a Cape Epic-en 36-os tányért szereltek az XCO világkupákon használt 38-assal szemben.
További különbségek a világkupákra kihegyezett Scott Spark-hoz képest: 100 mm helyett 110 mm-t mozog a rock Shox SID Ultimate Carbon RL3 villa; a Syncros Fraser IC kormány virtuális kormányszárhossza pedig 90 mm helyett 100 mm, szöge -25 helyett -30 fok. A kiegészítő felszerelések között a Topeak RaceRocket MT minipumpája, Topeak nyeregtáska, CO2 patronok, tartalék patentszem, Maxxis 0,6 mm falvastagságú pótgumi és defekttömítő anyag szerepelnek még.
A Scott Spark RC 900 WorldCup utcai változatát te is megrendelheted, bővebb információkért KATTINTS .
A 2019 SPARK RC 900 WORLDCUP Cape Epic Special Edition műszaki adatai:
Váz: SCOTT SPARK RC 900 CARBON HMX SL CUSTOM
Villa: ROCKSHOX SID ULTIMATE CARBON/ RLC3 110MM BLACKBOX DAMPER
Rugóstag: ROCKSHOX NUDE RLC3; LOCKOUT-TRACTION-DESCEND MODES; LOW SPEED COMPRESSION ADJUST
Lockout kar: SCOTT TWINLOC SUSPENSION SYSTEM 3 RIDE MODES
Kormánycsapágy: SYNCROS PRO DROP IN TAPERED
Kormány: SYNCROS FRASER IC SL NINO SPECIAL EDITION 100MM /-30°/ 680MM
Nyeregszár (dropper) ROCKSHOX REVERB 100MM AXS BLACKBOX REMOTE
Nyereg: SYNCROS TOFINO 1.0 REGULAR
Markolat: SYNCROS SILICON
Pedál: RITCHEY WCS V6
Váltó: SRAM XX1 EAGLE AXS
Váltókar: SRAM XX1 EAGLE AXS
Hajtókar: SRAM XX1 EAGLE DUB SL, 175MM/ 36T CHAINRING
Lánc: SRAM XX1 EAGLE CHAIN
Fogaskoszorú: SRAM XG-1299 EAGLE/ 10-50
Fékek: SRAM LEVEL ULTIMATE BLACKBOX
Kerékszett: DT SWISS XMC 1200 SPLINE CARBON 30MM, 29"
Gumik:MAXXIS ASPEN 29x2.25 170TPI EXO/TR 90ML SEALANT
Kulacstartó: TOPEAK SHUTTLE CAGE CARBON
Computer: GARMIN EDGE 520
Kiegészítők: TOPEAK RACEROCKET MT PUMP; TOPEAK SADDLEBAG; SAHMURAISWORD; SRAM CHAIN POWERLOCK; MAXXIS INNERTUBE 0.6MM; TOPEAK CO2 CARTRIDGES"